perjantai 11. marraskuuta 2011

Tårar och nya speglar

Igår hände något jag verkligen inte ville att skulle hända. Jag kämpade hårt emot tårarna men dom bara envisades med att komma fram. Jag hade världens i-landsproblem, och skämdes sååååå över hur jag reagerade på det. Pappa sade nämligen på dagen att jag får en ny... (ilmanlämpöpumppu?? Luftvärmepump??) till mitt rum. Eller rättare sagt den gamla och dom installerar en ny till nedre våningen. "Oj va kiva!! " var spontana första reaktionen, eftersom jag blir av med den fula gamla stora högen som är intejpar med målartejp. Sen började paniken krypa fram. Allt i mitt rum är noga igenomtänkt, allt hörs till och det är väldigt väldigt ont om väggutrymme.
-Var placerar du den? Han anade högst atagligen att det här kommer bli svårt
-Nå jag måste ta ner din spegel över klädbyråna.
PANIIIIIIIK! Jag trodde han skojade tills mamma ringde på kvällen och sa att hon hörde att jag hade panik över rummet, och sa att "det ser faktist riktit okej ut" och att jag nu måste bara vara kreativ och hitta på nåt nytt, som en ny och mindre spegel eller något. Hon skickade en bild på det, och jag fick verkligen panik när jag såg hur det såg ut. Så otroligt ful och fel och 10ggr mindre än det gamla med ett vitt fult rör som går längs väggen. Okej, så där satt jag i stolen med mitt jävla i-landsproblem och Aleksi som tröstade mig. Jag verkligen hatade mig själv som gjorde en sådan sak till ett problem. Okej, jag kom över min sorg när jag insåg hur rummet blir ännu bättre än det gamla, och nu är jag superlycklig över att jag blir tvungen att ändra på saker och ting, eftersom jag kommer att kunna lösa en detalj som jag förr har tyckt väldigt illa om. Så det kommer bli spännande att justera och snickra i rummet sen.
Men jag skäms fortfarande att jag faktist grät över en såndän sak.

Min fina paint-teckning kräver stooooor fantasi för att man skall förstå den. Och högst antagligen förstår ingen hur bra den blir sen påriktigt. I'm veryvery excited! Ps. Bilden e typ 2-3 år gammal så dendär fula vita stolen + nattduksborden existerar ju då inte längre.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti