tiistai 1. marraskuuta 2011

En riktigt awesome wake up

Igår på kvällen efter en tallrik med spagetthi kände jag mig helt svullen och övermätt, och klagade till Aleksi över att jag inte förstår vad det kan bero på, jag äter ju inte sötsaker och ohälsosamt. Han frågade "men har du ätit för mycket då?". Lite sårat svarade jag genast "nå verkligen inte" men började sen tänka efter. Igår åt jag till frukost flingor med turkisk youghurt och en ordentligt stor klick med honung. Vi spelade lite badminton och jag fick en 'duktigt och hurtigt'-stämpel i pannan. Men när vi kom hem 15-tiden åt jag en stor tallrik med pyttipanna (som jag kallade för lunch) och typ 3h senare gjorde jag spaghetti bara för att ha haft middag, det hörs ju till. Egentligen inget fel i att äta ofta, det bör man, men jag äter samma saker som Aleksi, och hann försöker gå upp i vikt då mina mål går åt ett helt annat håll. Jag känner min kropp, jag vet mycket väl att jag är överkänslig och tål inte för mycket kolhydrater, och så äter jag BÅDE potatis och pasta. No wonder att jag inte kände mig helt mänsklig före läggdags. Så jag insåg att enbart springande på gym och badminton inte kommer att föra mig till mina mål, utan jag måste också se till att äta sånt som passar mig bäst.
Så från och med nu tänker jag inte bli påverkad av att Aleksi äter hela tiden, och tro att jag måste äta då han äter. Om jag får dendär instinkten att äta då han gör det, fast jag inte behöver, så finns det surskorpor och frukter! Och idag tillredde jag en supergod teryakihönssallad med avocado, pinjefrön, rucola, feta och allt annat superyummy. Länge sen jag inte kände mig supermätt och svullen efter lunchen! Alldeles underbart!

Helt självklara saker, alla talar om att kombinera rätt sätt att äta med motion, men jag har alltid haft lite sådär antingen eller. Man måste inse det påriktigt själv innan man kan vara helt dedicated. Så BEACH 2012 - HERE I COME!


Det här däremot är beach2011. Helt bra, var riktigt nöjd, men nästa sommar är jag SUPERNÖJD! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti