lauantai 7. tammikuuta 2012

been busy

OKEJ hej hå nu är jag här igen... Sorry, det har påriktigt varit helt galet tajt med tid, eftersom jag började jobba, det var jul, dagen efter kom kompisarna hit, sen spenderades mina lediga dagar med dem i backen och shopping i rovaniemi. O nu har jag inte gjort annat än jobbat 10h dagar, så jag har typ inte ens haft tid att äta. Men NU är jag ledig i två dagar utan något inplanerat. Hur otroligt skönt som helst, jag har verkligen tid att ta itu med några räkningar (o parkeringsböter............), räkna ut pengar hit och dit och vad som hörs till vem, städa (tänkte ta et för och efter- bild på sovrummet, men momi och mamma skulle påriktit få hjärtinfrakt av före bilden så jag skippade) och updatea här i bloggen! :-) Så här är jag nu mitt i en städpaus för att äta lite renskav och berätta happenings.

Först av allt nyåret; det var helt fantastiskt och jag har verkligen världens underbaraste vänner, men det var inte exakt som jag hade tänkt mig, haha! Vi tappade bort Age, köade till baren i en timme, dramatik för att killarna trodde att domdär lesbona vi bekantade oss med var av det manliga könet osv. Så summa sumarum; SUPERROLIGT, men männen är från mars och kvinnorna från venus. Förutom aleksi då, han är visserligen från mars men tycks nog besöka venus alltid då och då eftersom han klarar av att förstå sig på kvinnopsyket. Ganska coolt I must say.
Okej, så alla stack hem, och vi skjutsade Age till rovaniemis flygfält, och kom själv samtidigt iväg härifrån för att shoppa lite kläder och så. Shoppade bara rea och fick en hel hög med nytt och kiva, bland annat två par nya byxor! Superhärligt att inte bara behöva använda mina jeggins, som dessutom har sätt sina bästa dagar.
När vi sen var påväg hemåt satt det parkerinsböter på 40€ vid vindrutan. Crap. Men ganska roligt i o för sig. Mamma tyckte vi borde rama in dem.
Nå dom stack på måndag, och sen dess har vi bara jobbat 10h dagar och inte haft riktigt tid för matlagning, gym eller nåt annat heller. Levi är helt occuperat av ryssar, som visserligen hämtar hälften av hela säsongens inkomster, men spräkmuren tar på krafterna. Vissa vill inte ens försöka kommunicera med engelska eller kroppsspråk utan kräver någon som kan ryska att betjäna dem. Vilken tur att vi har 5 ryska på jobbet. Det var till exempel en som fråga min finska jobbkompis "barushki?" och när hon svara "no, only english" så började han skrika "njet, njet, njet!!" och då kallade min jobbkompis en som kan ryska dit för att tolka. Denhär ryska kunden ville tydligen bara returnera sina skidor. Det var lite too much I must say. Men snart åker dom iväg, och vissa är ju faktist supertrevliga, så jag vill inte heller drunkna i stereotyper här.
Nu har vi pappa och hans kompis här, dom åker bara motorkälke från morgon till kväll.

Det var pretty much it. jag gör ännu en liten lista på alla aktuella och underbara saker i mitt liv:

* Jag trivs så bra på mitt jobb att 10h känns kortare än 4h på förra arbetsplatsen. Har aldrig njutit av en arbetsplats såhär mycket
* Jag är superstolt över Aleksi och mig, att vi är här på våra egna arbetsplatser som vi alldeles själva har kommit in på
* Jag kan fara till backen precis då jag känner för det och inte tvinga mig ut dit i dåligt väder, alldeles supergratis dessutom
* Inte alltför länge kvar tills min härliga familj och Carla (min älskade reservsyster) kommer hit och fira sportlov
* Jag har fått lite uppdatering i klädskåpet och ännu ett paket är på kommande från monki, WOAAA!!
* Mitt hår har aldrig varit såhär långt, mjukt, friskt och tjockt på en och samma gång
* Sommarplanerna som så småningom börjar smidas är amazzzing
* Mitt jobb är som en 10h lätt träningspass, när jag helatiden bär på skidor och monon, mina armar ser bättre ut än nånsin och jag trivs bättre i min kropp än jag någonsin gjort
* Inget i mitt liv gör mig ledsen

Så lägger jag in några bilder av nyårs-shacket. Alltså helt patetiskt hur lite bilder jag har från när dom var här, men är det inte ett bevis på att man har haft roligt då man inte är tvungen att vifta med kameran hela tiden??

 Cantina West 23.12

 Saku var inte så imponerad över Mattus armmuskler

 söta underbara!

 hankeiten och massören

 jordgubbsmargaritakillen

 en majskolv under danielas stol?

 tvillingarna Daniela och Lotta

 Nå alltså... Ja. Vi var och bowla.

 Vi satt också på stolar.

Mattu funkar nuförtiden som Sakus gym.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti