torstai 12. tammikuuta 2012

desinfieringsmedel och kvitton

ÄNTLIGEN får vi pusta ut lite på jobbet! Julen och nyåret är slut och det finns inga riktiga ledigheter eller högtider i januari, så vi har en tyst månad nu här i levi. Vilket inte alls är så illa, backarna är ju fortfarande i topnoch skick som vi nu har nästan alldeeeles för oss själva. Och idag märkte jag att det känns som om det börjar småningom bli litelitelite ljusare lite tidigare och räcker litelitelite längre än förr. Så nu är det bara lite relaxing och att själv bara njuta av livet!
Jag sitter atm här i min mysiga onepiece medan min underbara snygga och härliga pojkvän lagar sallad och höna. Gud vad jag har saknat den rätten! Stugan är putsfin, och om 5min kommer RINTHEESSÄ. Life is awesomeee.
Några till awesome punkter;
* Två. Dagar. Ledigt!! En av dem gemensam ledigdag med Aleksi, helt galet härligt!
* Min underbara ida kommer hit imoron o stannar fram till 25.1? How cool is that??
* Jag har världens bästa boss som ordnade hela sportlovet ledigt till mig! Vilket betyder att jag faktist har semester med min familj + 2nd sister <3
* Imoron är det Love Boat Party på Hullu Poro Arena och dit ska vi ju. Punkt.
* Jag lever världens bästa liv!

Måste ännu berätta vad vi sysselsatte oss med nästan hela dagen idag på jobbet; Vi rullade ut blankt kvittopapper från kvittomaskinen, smörjade in händerna med desinfieringsmedel och tryckte dom fuktiga handflatorna mot kvittopappret. Det blev alldeles skitcoolt när det torkade! Alla veck och fingeravtryck blev synliga och handavtrycket kantades av en grå kontur. Shit alltså jag önskar att jag tog bild, för det var skitfint. Vi fick behov på det och slösade jätte mycket kvittopapper på det. Sen ritade vi och skrev texter på dom så att dom blev riktigt artsyartsy och fina. FUNtastic!

Riikka skickade bilder på Pessi från förra sommaren. Det är helt sjukt vilken underbar unge han är.
Saknar lillgubben så det tar ont!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti