tiistai 21. helmikuuta 2012

sportlov

Fick lite kritik av carla över min dåliga uppdatering, så nu sitter jag här i skrivande stunden och skäms över min lathet. Men här kommer det; Jag NJUUUUTER av mitt sportlov något så otroligt, med världens bästa sällskap i ett ställe som stillar sinnet bättre än någon annan stans. Lite idiotic att börja embracea Levi nu efter flera månader, men det känns på ett konstigt sätt helt annorlunda just nu. När vi är här på tumis med Aleksi och jobbar största delen av tiden är det vardag, rutiner och ja, alldagligt helt enkelt. Men nu känns det helt som förr, som om stugan faktist är vår mysiga stuga och inte vår lägenhet. Som om jag måste ta ut allt det går av backen under den här veckan, fast jag har ännu många månader och flertal vackra dagar på mig. Jag firar lite old school sportlov, det känns inte bara som en paus i jobbet :) och ja, om inte någon visste alltså så har jag ledigt från jobbet denhär veckan (startade på lördag) och kan spendera så mycket tid som det bara går med familjen & carla (fast hon naturligtvis är en del av den)!
Igår var det en mindblowing dag i backen. Vindstilla, -7 och solsken från klarblå himmel. Tillägg en awesome splitterny snowboardutrustning från topp till tå (ja, insåg faktist att allt förutom hjälmen är nytt) och en härlig fiilis. Idag var det inte lika fint väder, men helt okej, och det förbättrades hela tiden. Vi var på kaffe med Hanna och Carla, och så besökte jag också äntligen aste brandstore. Kan hända att det var ett stort misstag som kommer att orsaka en massa damage i framtiden. Jag kan inte riktigt sluta tänka på en volcoms t-skjorta från outleten i nedre våningen....
Hursomhelst, just nu äter jag himmelsk hemgjord fastlagsbulla á la Carla Friman, och det är helt bileet i min mun. Så otroligt gott att det är sjukt.
Här är lite bilder från igår och idag, några lånade av Hanna och Carla. :--)










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti