maanantai 19. maaliskuuta 2012

20 år!

Igår fyllde jag 20 år. Jep, 20 år! Det är liksom två gånger båda händerna och en påriktigt vuxen ålder. Så det var bara att säga farväl till tonåren och grubbla över när jag tänker börja bete mig vuxet, heh. Men gårdagen var verkligen en välsignelse från någon övre makt med tanke på vädret och allt. Jag menar, full solsken vindstilla, -2 och snön var sådär hårdmjuk igen. Alltså det kunde bokstavligen inte ha varit bättre!
Dagen började med en mega surpriseattack då mamma hade beställt en cateringfrukost till oss. Tänk alltså seriöst, vi hade en kille här som lagade en stor god frukost och hämtade 20 rosor åt mig. En så otroligt lycklig start på dagen! Sen städade jag lite, och klockan 11 var det dags för backen i det fina vädret. Jag träffade Kira i zero point, hon gav mig en liten present (ett fiiinfiint linne) och så var det dags för backen. Vi var många timmar, fick sällskap av Kapa (en skidlärare) och hade bara en helt otroligt lyckad dag. Kapa bjöd på födelsedagslunch och vi tog efterrättsdrickor aka limu i tuikku njutandes av solen och värmen. På kvällen var det bowling men aleksi, minna, mira, mindi och antti, och så drog vi till hölmölä efter det. Jag kom hem redan 1 tiden eftersom jag visste att aleksi försökte hålla sig själv vaken för att skjutsa mig, så det skulle ha varit orättvist att vara ute för länge. Summa sumarum världens bästa dag!

Ps. Jag har ju slutat äta socker helt och hållet och saknar det egentligen inte heller alls. Jag äter mera än vad jag gjorde förr, speciellt en stoor förbättring i morgonmålet, och ibland unnar jag mig själv t.ex. pizza med gott samvete. WELL, jag väger nu mindre än jag gjort på en evighet! Känns liksom konstigt att jag äter mera men kan vara skitnöjd med mig själv bara genom att ha eliminerat största fiendet, mr. sugar. Happyhappyjoyjoy!

lite bilderrr från igår. Glömde dock kameran hemma när vi var och bowla. Typical.

såhär lyxigt hade vi det på morgonen!

lyxet från en ny vinkel

vääärldens sötaste aleksi med nyklippta håret :--)
solen har börjat skina mot eturinteet nu också, yay!

haaha tack mamma! denhär gången tänker jag inte diska den, I promise




min fina underbara kiraa

nämnde jag redan att backarna kickade ass? 

hoppas ni fattar varför jag älskar att vara här, mest av allt!

fin söt o underbar!

hittar inte på nåt att säga. typ, kolla va awesome?

!!!! again

glada 20åringen!


kaikki tyylillään liksom

spöket vilma kom också förbi en sväng och gratta mig

vilmas ögon poppar ut any second

morgonpromenad imorse. Lite huvudvärk men helt okej och glad iallafall!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti