maanantai 31. lokakuuta 2011

äckel

Jag har undrat varför min vänstra tumme känns lite sjuk och konstig, så för ca 10min sen började jag undersöka den lite närmare. jag saknar nagelband och det verkar som om nageln är helt lös!! Jag mår allvarligt talat lite illa av att tänka på det, och samtidigt som jag absolut inte vill titta eller känna på den så rör jag i den hela tiden och bara blir mera och mera äcklad. Men jag undrar nog lite varför den går och frigör sig. Har en väldigt väldigt svag minnesbild av att jag skulle ha fått tummen mellan någon dörr. Men usch fyfan.

Hursomhelst har Aleksi, min sjuka tumme och jag städat huset från golv till tak, och nu doftar det rent och fint. Nu skall vi snart och spela lite badminton, hoppas jag inte går in i en såndän "akta tummen den flyger iväg snart"-sinnesstämning för då kommer nog spelet att skita sig helt.

På lördag gjorde vi en lyxmiddag beståendes av innerfilé, vitlöspotatis, vitlökssmör, rödvinssås och skumpa. Okej, vi måste ännu lite öva på det här med biff, men annars var det gott. Potatisarna var himmelska.


 Sånhän lördagslyx
Såhär gott tyckte Aleksi att det var

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti