tiistai 28. kesäkuuta 2011

dendär listan i föregående inlägg...

...kanske droppar in sådär bit för bit? Mitt minne sammarbetar nämligen lite sådär till hälften me mig, eftersom jag kom på två (okej en, och mamma påminde om den andra) saker jag ville dela med mig!

1. Förra natten drömde jag att jag var på en läkarmottagning, tror det handlade typ om depression eller nåt liknande. Läkaren bestämde att jag måste börja äta apotekets macarones för att bli bättre. Hur awesome läkare skulle det inte vara? I apoteket fick jag då ett paket med macarones, och dom var packade i dedär foliepackade kartongerna precis som normala mediciner. När jag sen vaknade var jag så sugen på macarones att jag inte kunde komma över det. Gode Gud att stockans deli har alla bakelser från a-ö och jag fick irl macarones.

2. Jag och mamma skrattade åt hur dåligt engelska vi alltid talar utomlands då vi försöker kommunicera med såna som själv har dålig engelska. På campigområden kan vi börja stamma helt löjlit mycke och vi talar som om vi hade heta potatisar i munnen "we are f-f-f-four pii-pii-pöl and a camper"

Nu fick jag lite sinnesro, OCH insåg just dessutom att kundservice passar mig påriktigt helt otroligt bra. Jag går omkring på stan också och bara ler och hälsar på okända människor. Kundservice formulerar mig till en behaglig medborgare.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti