keskiviikko 29. kesäkuuta 2011

lovsång för lovet

Onsdagar är sköna. Då kan man säga att veckoslutet börjar i övermorgon. Det klingar int alls lika fult som tisdagens "om tre dagar". Och helt särskilt vackert klingar de denhär onsdagen, i och med att jag inte kommer att se ett skymt av jobb på över en månad! Tänker bara cykla, äta glass, bli brun, simma, shoppa och njuta av livet till hundra procent. Bästbästbäst.


Men int ser den här veckan heller sådär jätte dålig ut; igår köpte jag en fin långklänning (once again måst jag ta tillbaka snacket om "vilken jävla idiottrend, DET DÄR tänker jag iallafall inte haka på"), vi stötte på Iipen och åt en glass med henne samtidigt som vi gick igenom nästa veckas happening, och när vi kom hem böt mamma och jag snabbt om till träningskläder och åkte till blue1 arena för 2h badminton. Ååh, älskade badminton, vad jag har saknat dig! Jag borde aldrig tänka "orkar inteee, orkar inteee", eftersom jag varje gång njuter av det helt otroligt mycket. Jag hade dessutom helt tydligt massor med instängd energi som bara vällde ut under spelet, verkligen helt superskönt.


Idag efter jobbet blir det picnic i hietsu, med vet inte vem alla. Tea iallafall, eftersom det var hon som frågade med. Imorgon blir det träff med aleksis härliga syster, och på fredag drar vi iväg till borgå o njuter av värmen på hfors östra sida. Söndagen toppar veckan med världens bästa lilla lucas 1 års plättfestkalas!


Riktigt bra, näillä mennään!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti