keskiviikko 29. kesäkuuta 2011

helsingfors och vattenkanna

Har inga helsingforsare blommor eller växter hemma? Är inte det jätte poppis att ha en blommig och fin balkong? Verkar helt tydligt inte så, eftersom det är typ mission impossible att skaffa fram en vattenkanna här i centrum.
Jag var världens snällaste och anmälde mig som en frivillig för att springa över till stockan och skaffa fram två vattenkannor. Hur svårt låter det som? Well, där säljer dom tydligen bara dyra fula evergreen vattenkannor som kostar över 20e st. Jag fick med mig 20e för BÅDA kannorna. Nåh, ja sa att det inte var något problem att söka nån annanstans, typ tiimari som är helt nära. Nähe, bara konstiga vattenkannor som rymmer bara 2 liter där. Så gick jag till kampen och tänkte "nåmen där finns en stor anttila och en blombutik, där får man garanterat vattenkannor". Blombutiken hade bara krukor, och anttila hade bara de där samma jävla evergreen kannorna. Så tänkte jag att "clas ohlson. Om dom inte har, har ingen, och då får städerskorna bara lov att vattna med vanliga dricksvattenkannor". Ett stort tack till ohlson, eftersom där fanns stålkannor för 9,95e/st! Snyggare dessutom, och rymde 2 l mera än domdä plastiga illgröna evergreenen.

Sist och slutligen var mitt äventyr inte alls så illa, stort plus för soligt väder, lite motion och variation, OCH dom var så tacksamma i köket att de bjöd på bakelser.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti