perjantai 24. kesäkuuta 2011

Midsommar - tvångsfestande eller myskväll?

Alltså vappen och midsommaren orsakar varje år lite huvudvärk (int helt riktig huvudvärk, de sku vara ett lite konstigt fenomen). Jag har aldrig riktigt tyckt (eller aldrig och aldrig... Så länge jag har klarat av att ha åsikt över nånting kan vi väll säga) om konceptet att det finns några datum i året som kan användas som ursäkt för ett gränslöst fylleri och idioti. Känns ju lite dumt att nyheterna i FÖRHAND talar om drunknanden och rattfyllerister. Det hörs liksom kind of till att folk dör o e livsfarliga i trafiken på midsommaren. Okej, nu spårar jag ut, det var inte meningen att börja predika.
Jag ville egentligen bara komma och uppdatera mina midsommarsplaner!
Så här ligger det till alltså; Aleksi festar med sina vänner idag, och fast dom är trevliga och allt så känner jag mig inte de minsta hemma med dom. Inte dit alltså. Ida far väll på fest till sin pojkvän, men i och med att jag inte sett dom mänskorna som far dit på en hel evighet (och hälften har jag knappast aldrig ens sett) så utesluter min sociala osäkerhet mig bort därifrån likaså. Och så är Daniela och Vanessa tydligen också påväg på nån konstig fest med en massa okända ansikten, och det alternativet är nog ännu mindre sannolik eller behaglig...
MEN SÅ KOMMER MATILDA - MIN RIDDARE I NÖDEN
Mattu tycktes nämligen också ha lite midsommarsångest, ett tomt hem och inga sjuka crazyga planer, så jag utnyttjar situationen! Sist och slutligen kunde alltså inte min midsommar se bättre ut; laga fantasimat med framskrapade ingredienser, hyra en hög med nya bra filmer, äta så mycket ben&jerrys att jag spricker, planera londonsresan och snacka skit. Helt bara M & Me.


Otroligt bra, helt bäst, e superlycklig!


och se va gullit från arkivet dessutom. 5-6 år sedan?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti