torstai 22. syyskuuta 2011

Fyskam

Det var ett tag sen jag uppdaterade senast, sorry! Nu blir det bättre, och sen när jag väl är i Levi (om en vecka, EN VECKA?!!!) så kommer jag ändå uppdatera mera! :)
Åh, Levi. Jag blir alldeles varm av lycka när jag tänker på morgonte vid vår panoramaterass och brasan som kommer att brinna varje kväll... På första snön, pudersocker täckta trädkvistar och varma knästrumpor... På snowboard, afterski och det nya jobbet med nya utmaningar... Ja, det är faktist det ända vi talar om med Aleksi hela tiden. Helt sjukt. Vårt första äventyr om jag får uttrycka mig själv lite barnsligt. Vi var och öppna ett gemensamt bankkonto (vuxenpoäng) igår, och så borde man då också få den där adessändingen ur schemat. Men grejen är den, att allt detdär man för en evighet sen tänkte att "vi måst sen ta itu med det där och det där..." är nu på gång, oh jag är lite överraskad över att vi är påväg. OJ vad jag tjatar, men så här är det! Min hjärna fungerar nu åt bara ett håll, och det siktar norrut.

Gjorde förresten VÄRLDENS bästa deal med pappa. Jag köpte på sommaren från Tyskland en massa billig alkohol så att jag sen sparar på det när vi är i Levi. Jag hade en 24x lonkero (12€), och pappa tog en del av dom för att vi hade gäster och han var desperat över att det inte fanns tillräckligt med variation. Jag sa väldigt tydligt att jag vill ha alla tillbaka när jag far till Levi. Nu har vi haft supermånga diskussioner om vad han kan ge i utbyte, men jag har stått på mina rättigheter och krävt mina lonkkun. Men IDAG kom pappa med en knippe lunchsedlar (11 för att vara exakt) á 6,80€/st och frågade om han kunde ge dom i utbyte av lonkkun. Så för att offra några alkoholhaltiga dryck får jag nu äta ute för över 70€. Ganska bäst, if I may say.




 Mitt hem. Förlåt nu bara men turkosa hav och Toscanas landskap blir tvåa till den här synen. Jag älskar glittrande knarrig snö och frostiga röda kinder.
Och jag är ju bara too cool to function

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti