perjantai 2. syyskuuta 2011

seriöst?

Jag insåg för en tid sen att jag måst sköta II-stadiet ti körkorte NU, eftersom mitt nuvarande körkort blir gammalt 18.5.2012 (då jag ännu e i levi). Nåmen, ingen panik, en bilskola här nära hade sådär passlit nästa gång II-stadiet 6.9, och jag fick dendär arvioiva ajo (analyserande körandet??) 5.9. Idag fick jag räkningen. Alltså jag måst seriöst betala 400€ för att bevisa att jag fortfarande kan köra? Den här lilla fjuntdetaljen nån smartskalle har kommit på att måste finnas kostar liksom ungefär lika mycket som hela min bilskola. Hur löjlig e int denhär världen. Och jag har inte ens så mycket pengar, måst gå o röra i det heliga sparkontot. Tar helt jätte ont i själen.

Men denhär ilskan kommer att dämpas ikväll, eftersom jag om några timmar skall på Danielas studentfest (IB-elever tror dom e så spessu att dom inte ens kan bli färdiga samma dag som vi, bah!) och efter det på deras efterfest. Jättejätte skoj, och imorgon har Vanessa sin studentfest och på kvällen firar vi Mina. Megasweet, blir bra. Men körkorte e ändå en bitch.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti