perjantai 9. syyskuuta 2011

klädkriiiis

Hela dagen har gått åt att hata allt som finns i klädskåpet och allt som inte finns där. Jag var helt bombsäker igår på kvällen vad jag sätter på mig, och sen när jag provade den efter frukosten kändes det bara tajt och fel. Jag har gått igenom typ allt jag har, men alla som skulle ha kunnat gå blev ändå sådär "nej va tråkit den här använde jag ju för en helt liten stund sen", "för vardaligt", "för festligt" eller "om jag bara skulle ha... skulle den fungera". Så ringde momi till mig för att berätta att ostoskanava visar nu domdär fantastiska bh:arna (?) och jag börja angsta till henne över att jag är så svullen att mina kläder inte går på mig. Så kom min vise underbara momi fram till att rågbrödet jag åt till frukost var orsaken, och att jag om ett par timmar måst prova på kjolen pånytt. Och hon hade alldeles rätt, jag är nu tillbaka till alternativ 1 och det känns braaaa för att jag verkligen gillar kjolen.
 visst är den skitfin?


och här är hela jag! Utan skor... Skorna blir nog dilemma nr2.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti