maanantai 5. syyskuuta 2011

Welcome to the dark side

Jag måste nu avslöja en dålig sida som finns hos mig. Objektet ni ser på bilden är den enda levande växten i mitt rum. Eller ja, var den enda levande växten. Jag har aldrig lyckats hålla en enda växt i liv längre än typ 2 månader. Exempelvis denhär stackaren fick jag till studenten. Jag förstår inte vad det är med mig och växter. Eller okej, jag föstår att dom inte dör för att dom hatar mig, utan för att jag helt enkelt inte vattnar dom. Men hur kommer det sig att jag påriktigt aldrig vattnar dom? Denhär såg jag varje morgon eftersom den står på min kädbyrå, och jag tänkte för mig själv att "ojdå, den borde få vatten". Och där blir det. Tanken blir aldri av. Jag är helt säker på att jag till och med skulle slå rekordet på att döda en kaktus på nolltid. Så dålig är jag med växter. Och helt ärligt tycker jag inte ens om husväxter. Blommor är fina och dom tycker jag om att ha i vas, dom är liksom helt okej, men jag föstår mig inte på palmträd o stora blad inomhus. Det är jätte fult att ha en djungel i sitt vardagsrum. Mamma är alldeles supersäker på att jag förgiftade dom några som vi hade, men så grym är jag inte. Dom dog för att mamma tycks vara lika dålig som jag med att vattna dom.
Men vet ni vad som är mest ironiskt? Jag fick mitt första sommarjobb när jag var 15 där jag jobbade i två år. I en blomaffär.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti