torstai 8. syyskuuta 2011

Torsdag

Detdär när jag tidigare sa att II-skede (int stadie) är djävulens uppfinning och världens onödigaste och allt dedär... Jag tar allt tillbaka. Jag tyckte så otroligt mycket om den dagen (på tisdag), den var supernyttig och jag fick en biobiljett för att jag va så duktig! Jag var skitnervös för haltbanan, men jag bara skratta igenom dom och försökte förbättra till varje nya runda. Och ibland förbättra jag också, och det var många saker som fick mig att tänka och som gör att jag är mer säker och medveten om mitt körande när isiga körväder inträffar igen. Och ja, det var nog bra, och jag är inte alls arg på den mera.
Idag åkte jag på morgonen till iso omena för att kolla runt och köpa lite fisk. Jag gick i all lugn o ro mellan butiker, och så råkade ju sig att cubus tydligen hade grand opening, och delade ut gratis presentkort på 10e. Jag fick den näst sista! Alltså 10e e ju int sådär speciellt mycket eller mindblowing, men jag älska att tränga mig mellan alla och tänka på alla 20e tröjor och byxor att "herregud, den här skulle jag få för en 10:a!!". Och alla andra tycktes va lika lyckliga över att "shoppa gratis", så jag köa till provhytterna i kanske 40min. Slutade med att jag köpte en sheers marinblå långärmad med små vita bollar (och betalade bara 4,95€ för den). Gjorde min dag, verkligen. Shoppande gör en lycklig och det är faktum.

Hursomhelst är jag snart påväg på badminton med mamma och pappa med muskelvärk i hela kroppen. Vi var nämligen igår också, och det märks verkligen hur otroooligt oaktiv jag varit i somras. Alltså påriktigt, det är pinsamt vilken soffpotatis jag har varit. Imoron blir det en bra dag, vi skall med gäng ut och äta till cantina west, och före det skall vi på date med aleksi till dendär roberts café där vi hade vår första date (romancepoints anyone?). Väntar verkligen så supermycket på veckoslutet, det kommer rocka!
Såhär mysigt hade jag med film och popcorn idag när det regnade ute. Åh, du ljuva höstmys. Jag älskar  dig.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti