torstai 1. syyskuuta 2011

Första dagen av frihet

Jag njuter till 100%. Det känns jätte ljuvlit att i lugn och ro tillreda frukost, ha tid att titta på Sturm der Liebe (det har ingen skillnad att hela världen hatar programmet, jag har tittat på det sen dag ett och älskar Fürstenhof), gå till duschen och fixa håret. Allt hur långsamt man vill. Jag fick ännu lite jobbtankar, sådär som att när jag tittar på klockan så tänker jag på vad dom just nu gör på jobbet (som t.ex. just nu klockan 14:25 har dom lite kunder oh paket att fixa, och om en halvtimme går nån på postrunda del 1), men jag saknar nog inte dit. Klart att jag saknar dom underbara mänskorna (jag fick en flaska champagne av dom!), men jag har varit så inställd på att det bara är en "mellanlandning" så jag hann inte skapa några starka band till stället. Och snart är det LEVI GOD DAMN IT!!!
Kort om gårdagen ännu. Efter jobbet tog jag tåget till Ilmala, för att mamma och jag skulle gå och donera blod. Jag tycker påriktit om att donera. Man blir så uppskattad av personalen för att man gör något sånt helt genuint och helt och hållet för andras hälsa, och det känns bra att hjälpet går direkt till den som behöver. Jag tycker inte om att ge pengar om jag inte ger det direkt till ändamålet. Det är alltid någon som skär en skiva åt sig själv av kakan. Men blod vill ingen annan ha än den som påriktigt behöver det. Och det jag också har talat om med mamma är att donera blod är som en gest av tacksamhet. Vi gör det för våra nära och kära som måste lida av någon vidrig sjukdom.
Okej, så efter det tog jag tåget tillbaka till stan, och shoppade några timmar medans jag väntade på Aleksi. Vi skulle se på Horrible Bosses, men först senare och Aleksi for hem emellan före jobbet. Sen satt vi i Tennispalatsis Waynes coffee i 45min innan filmen och tala. Det var jätte mysigt, och vi talade för det mesta om Levi och om hur underbart det kommer att bli. Och filmen var helt stenar och rullar!!! Den vann Bridesmaids helt 10-0, den var lite sådär The Hangover, överdriven och rolig.
Och idag tog jag alltså morgonen med riktigt lugna tag. Efter Sturm der Liebe satt jag The Voice på, och där kom Sydämeni osuman sai, och jag blev megasugen på att se Helmiä ja sikoja, som enligt mig är tillsammans med Napapiirin sankarit den bästa finska filmen som finns. Så jag fixade håret så att det är okej för ett passfoto, och körde via hymykuoppa till Filmtown. HAH, jag var tvungen att be fotografen ta en ny bild 3 gånger, tills jag var tvungen att konstatera, att ser jag ut som en arg drogad fet sumowrestler så gör jag det. Kan inte hjälpas att min neutrala min ser ut som om jag skulle mörda nån. Och så tittade jag på Helmiä ja sikoja, så jävla bra.

Ps. Jag har skitkallt i mitt rum eftersom batterierna inte är på. Lite pinsamt att erkänna att jag inte hittar någon on/off knapp. Måste be pappa till hjälp.

 Hur trevligt är det inte att få champagne?
 Här är dendär drogade mördaren med dubbelhaka. Jag fösökte lite Tyra Banks smile with your eyes, men jag tror inte att hon sku bli så imponerad.
Men som ni märker så försvinner dendär arga mördarblicken genast när jag ler. Det är därför jag ler och är glad hela tiden, skulle ju bli arresterad hela tiden annars.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti