lauantai 15. lokakuuta 2011

jobbig vecka!

Jep, alltså nu har vi varit här i en vecka + en dag, och shit så sönderstressad jag är! Liksom sova 12h, göra vad man vill, gymma lite, titta på teve... Helt seriöst, trodde aldrig att min vardag skulle bli såhär jobbig!
Värsta är ju det att matlagning också är så himla roligt. Och vi lyckas! Igår tänkte jag dö av stolthet när jag gjorde krddade klyftpotatisar med gätostugnslax. Och idag överträffade sig Aleksi med Karjalanpaisti som blev supergod och perfekt kryddad! Vem sa att man som fattig måste leva på tonfiskspasta och nudlar? Och nu har vi gymmar 2 dagar i rad (we finally did it), och för att det är hälsosamt att ha en mellandag så skall ja dra ut på en lång joggingtur imoron. Jag känner mig själv tillräckligt bra för att veta att jag lätt "glömmer bort det", men jag gick till intersport som har renoverinsrea på gång, och köpte för halva priset en bra crafts joggingoutfit! Rocken är turkos och jätte fin. Och så köpte jag en såndän skitsnygg bandmössagrej så att jag kan ha håret på hästsvans och varma öron. Jeee, helt megexcited för att ha rätt utrustning när jag drar och joggar. Och jag SKALL börja jobba rutinmässigt igen. Jag njöt ju av det förr, varför skulle jag inte njuta nu? Och nu är det inte hett i solen vilket var min dåliga bortförklaring på sommaren. Nä nu, dethär blir awesome!

Nu skall vi se på någon film med Aleksi. Stackarn har huvudvärk och känner sig lite halvdöd.

Ja, alltså ALEKSI bestämde att vi skulle ha godisdag idag. Och jag gick med på det bara för att alla andra unga här köper bara färdigpizza och sånt skit. Vi måste ju vara lite på samma ohälsosamma  nivå. Jag har ätit några och känner mig redan äcklad. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti