maanantai 3. lokakuuta 2011

Solution to my i-landsproblem

Alltså alltmöjligt som har hänt och händer runt oss bidrar till att man känner sig jätte ytlig, självisk och dum när man tar ett problem över små dumma saker som fula passfoton. Men jag kan inte annat än ursäkta mig, eftersom jag faktist är överlycklig över att det nya passfotot till körkortet blev sådär 100ggr bättre än den bleka fula jag först hade, oh jag vill dela med mig den här glädjen här.



Vilken sjuk skillnad va? Den nya är ju inte heller helt awesome, men mina ögon ser större ut och läpparna existerar. Ögonbrynen får rättighet och jag ser inte helt lika drögad ut. Och så en sak; vad i hela HELVETE tänkte jag på med dendär prästdotterns frisyr? Jag har ett bollhuvud färdigt, så tror jag att genom att dra håret bort skulle den bli mindre? Logikens regler och mitt vett krockar hårt på det här.
Äntligen kommer jag att få ett identitetsbevis som ser mänsklig ut (pass=fult, mopokort=fult, första körkortet=en mexikan med skäggstubb, första bilden till nya körkortet=drogad och ful). Det här handlar inte om dåligt självförtroende, utan om en tjej och hennes svåra förhållande till kameror.
Men aja, kortet kan inte accepteras förrän nästa månad (det måste gå 1½år innan kan kan få sitt nya kort) så jag kommer att kunna hämta den från Kittiläs polisstation först kring jul. Roooligt, en liten extra julklapp!

Nu skall jag sluta vara i-länning och ytlig och börja packa. Jag har inte en blekblå aning om var min Darth Vader vinterrock är, så måste sätta igång med att hitta den också.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti