keskiviikko 17. elokuuta 2011

Lunchpaus

Alltså jag åt seriöst just en sådan lunch just att jag verkligen skämdes över att bara betala 4,59€ för den. En fantastisk sallad med blandfrön, crutonger, paprika, blandsallad o en underbart god fransk sås. Jag dog. Sen kalkonsoppa, och till efterrtt hallonparfé och kinuskisås. Jag är ännu också i matextas, speciellt med tanke på att hintalaatusuhde var helt förvrängt - för en gångs skull till min fördel!
Och jag har här senaste tiden haft fler fantastiska matupplevelser. Vi gjorde med mamma i förrgår gätost-köttfärs pizza med kolhydratsnålt botten (liksom kvarg-ost-rågkli, utan vitt mjöl och sådär) och det var seriöst den bästa pizzan ja nånsin har ätit! Hittade receptet från en finsk matblogg, och där fanns en massa andra underbara recepter, mest på bakelser och sötsaker dock.
Och igår spenderade jag some quality-time med Lotta, och vi grisade oss rejält. Började med nachos och ostdipp, fortsatte med kycklingsfyllda tortillas och två macarones/man till efterrätt. Sötsugenheten fick ordentligt med vind i segeln, så vi började leta efter macarones recept, men det skulle ha blivit alltför komplicerat och besvärligt. Istället kastade vi ihop kladdkaksingredienser, åt halva smeten, och resten blev små muffinsar. Gott, gott, gott. Sen drack vi lite detroxin (heter det så?) te för att få magen ren. Det var riktigt mysigt och höstigt, otroligt underbart att mörka kvällar har gjort entrence.
Nu har jag sovit allt för lite, men livet ler och jag älskar höst!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti