sunnuntai 17. heinäkuuta 2011

FREDAG 15.7

Jag vaknade där vid 5:30, helt omöjligt att somna om. Så jag rullade i sängen, tänkte att klockan minut för minut närmar sig 10, spelade lite fruit ninja (love) och rullade lite extra om hanna kanske möjligtvis skulle vakna. Klockan 6:59 tyckte jag att var en riktigt passlig tid att stiga upp för att dra till duschen.
Vi fundera dagen innan om vi skulle ta buss, taxi eller husbilen till flygfältet, och det slutade med att camper was the shit. Det var lite småroligt och spännande. Alla parkeringsplatser hade nämligen 3,15m höga port som man skulle köra igenom, och höjden på vår bil är 2,97m. Pappa var lite smånervös, men den tog inte i taket. Pappa var ändå för långsam, så bomen började gå ner och slog i taket. Det var en väldig megatur, eftersom ca 10cm senare skulle den ha gått mellan cyklarna vilket skulle ha varit mycket dåligt (enligt pappa, själv vet jag inte varför). Loppu hyvin kaikki hyvin. Gossarnas flyg landade ungefär då den skulle, och oh joy vilken kärleksfull reunion. Konsta stackarn hamnade chilla med oss galningar en dag, men han överlevde. Vi kom tillbaka till campingen, och stack nästan omedelbart till Pisa centrum. Där dalsade vi omkring hela dagen, jätte skönt, Aleksi blev kär i italien ungefär på 5minuter. Hanna hittade skitsnygga skor från en torg för 10e, jag tyckte synd om mig själv som inte fick inskaffat något. Men nu är jag rik, så det var kanske helt okej. Det hände inte sådär jätte mycket spännande saker i vår cityvandring, så vi stack ganska tidigt tillbaka till campingen. Vi stannade vid pam supermarket, och här har jag en liten funny story to share. Mamma och pappa hade lite ångest över priserna. Allt var skiiitdyrt, mamma kom t.ex. fram till mig med en soya flaska och sade "ihan oikeesti, 5e tällasest pienest purkista?!". Sen konstatera dom att de e bäst att bara svälja o acceptera eftersom det inte fanns andra alternativ. Vi köpte 6 kassar med mat, inkulsive en massa alkohol, så mamma och pappa gissade att det skulle bli en såndän 250e... Slutsumman 84e?? Allt visades i kilopriser, och flesta varorna på kvittot började med en nolla. Nu är mamma och pappa helt galet kära i italienska varor och priser. Så kan det gå. Och vi köpte inte soyan.
På kvällen åt vi en supergod paella á la pappa, och chillade kvällen med texas hold'em och fingerpori. Katja, Pekka och Lucas var i venedig, men bestämde sig för att komma till pisa och chilla med oss den kvällen. Så mamma gick till respan och reserverade en bungalow till dom. De kom nångång 11 tiden, vi hade en kul kväll och aleksi och jag hamnade till ett tält och sova. Hanna sov som en gris i husbilens sköna stora och mjuka dubbelsäng.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti