sunnuntai 17. heinäkuuta 2011

ONSDAG 11.7

Dagen började jätte segt. Ingen var glad, ingen talade, och vi körde ganska länge. Destination Bled, en sjö i slovenien (alltså vi har säkert nån juttu för sjöar i europa?) som vi har hört en massa gott om.  Vi kom fram nångång 16-17 tiden, och körandet tog verkligen på pappas krafter eftersom att han verkligen var dödstrött. Stället var hur som helst helt magiskt. Vattnet var så kristallklart att det lätt skulle ha varit kranvatten, och omringande miljön var helt otrolig!
Jag bekantade mig med Thomas, en supertrevlig professor i Ljubljana som sade att jag är mycket varmhjärtad för att vara finne. ATT det gjorde min dag!
Vår slöa familj åt lite spaghetti, och hanna fick kungsidén att hyra en roddbåt och åka ut på sjön. Saken var nämligen så att stränderna var helt fullproppade av folk, och vattnet såg dimmigare och mycket mindre lockande ut på de fullpackade ställen. Också tanten som hyrde båten till oss sade ”this here is SHIT WATER, SHIT WATER!”. Så vi böt om till simkläder, tog en båt för en timme och rodde till en mini ö mitt i sjön.  Ön var förresten det coolaste med hela sjön. Sjöns omkrets var bara 6km, och så fanns det en supervacker grönskande ö med kyrkobyggnad mitt i vattnet.
Okej, så pappa rodde ut till ön, och inom några minuter parkerade vi vid bryggan. Jag kan inte med ord beskriva hur otroligt det var att simma i det där vattnet. Det var verkligen helt fantastiskt, lite overkligt att sådant vatten påriktit finns i naturen. Hanna och pappa började simma runt ön, och mamma och jag som jätte dåliga simmare blev kvar på bryggan för att ta sol och njuta av dom otroliga vyerna. Så fanns det ju naturligtvis några fritänkaren helt brevid oss som visade med ett glatt flin precis allt dom ägde, och mamma och jag var lite sådä jaha justså.  Not cool.
På kvällen blev hanna kvar vid campingen medans resten av oss gjorde en liten cykelfärd runt sjön. Helt jätte skönt! Så den sega dagen turned out to be helt rock and roll!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti