maanantai 11. heinäkuuta 2011

Tisdag i ungern

Okej, så gårdagen spenderades också till stor del i bilen. Men det var helt okej, eftersom vi sa till oss själva att när vi kommer till balaton tänker vi påriktit andas i några dagar, ta det lungt och inte se på motorvägen på en tid. Så vi anlände till ungerns balaton ungefär halv åtta på kvällen, och hade en RIKTIGT skön och avslappnad kväll (eller jag hade en avslappnad kväll, dom andra for på en länk i 30+ hetta, hjärndöda?). Füred camping e typ bäst i världen, här finns allt! En hel hög med restauranger, butiker, tatueringsstudio, strand, summericeskating, minigolf, tennis... Ja, allt. Vi besökte en av dom supersympatiska restaurangerna igår, och hade en superkväll.
Idag var mamma rastlös as usual, och ville åka på en lång cykeltur. HAHA, vilket påminner om gårkvällen med vår servitör! Alltså mamma och pappa hade superplaner att cykla runt balatonsjön, vilket jag skrattade lite grovt åt, eftersom sjön är gigantisk, och syns t.ex. på europaskarta. Mamma och pappa trodde inte, och tala om att "60-80km är gränsen", och så frågade mamma servitören hur lång rutt det skulle bli, på ett ungefär. "Weell, it's about 270km". Ojojoj, vad nöjd jag var med mig själv.
Men backto business; Mamma o pappa for då alltså på tumis och cykla, medan hanna och jag planerade en heldag i solen med böcker, musik och glass. Det var helt sjukt hett, och skönaste känslan i världen att doppa i sjön alltid emellanåt. Hanna hade tydligen svårt med heldag i solen, så vi stack därifrån efter två timmar. Nå jag blev nog lite brun iallafall...
Verkligen en superskön avslappnad dag, oh snart äter vi god mat som fortsättning på denhär dagen.

Ps. Jag började på söndag (eller lördag?) med sofi oksanen puhdistus, och läste den till slut idag. Jag är lite speechless, och vet inte om jag skall tycka wow eller herregud. Ångest, massa tankeväckning och en gnutta wtf. Sen försökte jag påbörja med sex and the city samlade krönikor och den kändes för ytlig. Och jag har enbart såndäna tramsiga ytliga böcker med mig, HJÄLP, va ska jag nu läsa??
Pps. Tänker lägga lite bilder snart, jeejee!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti