tiistai 5. heinäkuuta 2011

vilken SUPERTISDAG

Alltså hur kan livet vara så otroligt smooth hela tiden? Har solskenshumör dygnet runt, och det känns som allt bara blir bättre helatiden.
Jag börja dagen med att tömma halva klädförrådet som skall med på resan, och tänkte faktist få lite ångest över hur allt kommer att rymmas i husbilens klädskåp. Jag vet inte hur jag lyckades vika allt så bra som jag gjorde, men allt rymdes sjukt bra, och det finns ännu utrymme för allt nytt jag tänker köpa. YEI
Sen så märkte jag att det fanns blåbär i mängder på vår bakgård, och Hanna och jag drog stövlarna på och tramsa in i skogen med skålar. Vi plockade lagom mycket blåbär, och hundarna vad galet lyckliga över att härja i skogen. Alma har alltid ätit blåbär rakt från riset (hunden den smarte), och idag fösökte sig Milla också på det (hunden den dumme). Det såg lite klumpigt ut, så jag hjälpte lite på traven och gav bären rakt från handen.
Jag googlade efter blåbärsrecept, och hittade blåbärcheescake!! Herregud, lät helt himmelskt gott. Så vi drog till butiken med Hanna för att inskaffa alla bristande ingredienser, och nu ligger den supergoda kakan o gräddar i ugnen. Ida kommer hit snart med sitt pick och pack eftersom hon flyttar in för en månad, och det finns en liten chans att Aleksi också KÖR på besök ikväll :) Härlithärlithärlit

Så vill jag ännu gratta Matilda, den nyblivne hankeiten! Kram sötnos, du har jobbat hårt för det <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti