perjantai 22. heinäkuuta 2011

kottar

Dagen har gått ganska slött, alla e sådär lite ready to go o småpackar och fixar hela tiden. Och jag har kännt ångest varje gång jag gått ner till källarrummet. MEN jag hann inte sjunka sådär jättejätte djupt i saknaden (herregud vilken dramatik jag har gjort av att aleksi stack hem, värsta närhetsberoende mänska), eftersom jag stack till ett närliggande... Ömmm.... Centrum? Lite sådär kslätt, några butiker, men lite större. Eller det var ett patetiskt köpcentrum med typ 5 butiker. Och en av dom var en soffbutik... Hursomhelst, jag ville åka dit för att det blev lite sådär hampaankoloon att det fanns Batas factory store (sko/väsk butik) som jag inte hann köpa nåt från igår. Så idag var det terapeutiskt att shoppa mot ångesten, och det resulterade till tre par vackra nya skor, bara 60€ allt tillsammans!!!! Och så några skjortor också. Det var dagens happyhappy.
Så har vi också spelat pingis och kort, men det känns också helt bristande. Något fattas. Det är liksom helt roligt, men int alls samma sak! Samma känsla hade jag t.ex. förra sommaren när vi var tillsammans med aleksis familj i kesälahti, och aleksi och jag tänkte bli kvar där ännu en natt. Men vi var helt enkelt tvugna att sticka därifrån typ några timmar efter att alla andra stack, eftersom dendär tystnaden som blir kvar helt enkelt känns jätte fel. Ojoj, tjatter tjatter, men ni förstår.
Sen så finns här massor av jättekottar som jag just samlade för att ha som dekoration i mitt rum (sprayar dom silver och lägger dom i en jätte stor vas som jag fick till studentgåva av Ida och familjen).
Aja, nu och packa resten!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti