sunnuntai 3. heinäkuuta 2011

Lucas 1år!

Nu är det söndag, och jag är hemma efter ett veckoslut i borgå. Det var mysigt och roligt, trotts att de har helt sjuklit hett hemma hos sig, och att aleksi var lite nedstämds pga flunsa (sjukt onödigt att bli flunsig på sommaren tycker jag). Men vi spelade spel, såg på film, lekte med parnen och sprintlern och bara slappade. RIKTIGT skönt!
Idag skulle vi då starta senast halv tre mot träskända för att fira lilla lucas, men var på plats först kvart före fyra. Första käppen i hjulet var aleksis försvunna plånbok, som inte hittades nånstans ifrån. Vi vände basically hela huset upp och ner i 45min, tills aleksi hittade den i en väska för CD-skivor. What?
Andra käppen var mitt fel; jag tycker att aleksis mobil ger helt förvrängda propotioner i navigatorn, så jag råkade utav misstag köra förbi tre ställen som den beordrade att vända till. HÅPSAN säger jag. Jag tror att navigatorn blev sur, eftersom istället för att rådge att göra u-sväng räknade om en rutt som blev typ 11km extra.
Men vi kom fram till festen, talade massor om italien och åt skitgoda plättar.

Härlit!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti